شناسه خبر: 19363 منتشر شده در مورخ: 1393/6/29 ساعت: 10:23 گروه: فرهنگستان  
از آسفالت های نامرغوب تا ترافیک مهر ماهی
ترافیک با طعم چاله چوله های خیابان

از آسفالت های نامرغوب تا ترافیک مهر ماهی

   
مهر ماه در راه است و دوباره ترافیک شدید صبحگاهی و عصرگاهی در انتظار پایتخت نشین ها است.در واقع ماه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها که فرا می رسد غصه تهرانی ها چندین برابر می شود چرا که علاوه بر آلودگی هوا و گرد و غبار باید شلوغی چند برابر شده خیابان ها را هم تحمل کنند و این مساله به یک رسم هر ساله تبدیل شده است.

به گزارش پام نیوز مهر ماه در راه است و دوباره ترافیک شدید صبحگاهی و عصرگاهی در انتظار پایتخت نشین ها است.در واقع ماه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها که فرا می رسد غصه تهرانی ها چندین برابر می شود چرا که علاوه بر آلودگی هوا و گرد و غبار باید شلوغی چند برابر شده خیابان ها را هم تحمل کنند  و این مساله به یک رسم هر ساله تبدیل شده است.


در این میان فرض کنید در یک روز پاییزی برای سرکار رفتن عجله دارید، سوار بر خودروی شخصی خود می شوید و کلافه از ترافیک شدید صبحگاهی ، وسط اتوبان خودروی شما در یک چاله عمیق فرو می رود و احساس می کنید کمک فنرهای ماشین ترک برداشتند!

در آن شلوغی شدید که چشم جز خودرو چیزی نمی بیند چه احساسی به شما دست خواهد؟! در واقع دست اندازهای غیر منتظره و چاله هایی که هیچوقت درست نمی شوند، از ویژگی های بارز خیابان ها و بزرگراه های تهران است.



 

با این حال اما خبری از اصلاحات شهرداری نیست تا علاوه بر مشکلات ذکر شده، احتمال تصادفات به دلیل این چاله های نا خوانده بالا رود.

هنوز از یادها نرفته است که شهردار تهران در آبان ماه سال 87 در مراسم افتتاح کارخانه شش و هفت آسفالت با انتقاد از آسفال ها گقته بود: وضعیت آسفالت در تهران و کشور، مردم و مسوولان را نگران کرده بود، چرا که پایین بودن کیفیت آن، هزینه زیاد و آلودگی محیط زیست را به همراه داشته است، با نگاهی به خیابان های تهران کاملا مشخص است که کیفیت آسفالت در کشور و تهران به شدت پایین است و عمر مفید این محصول در حالی در ایران پنج سال و کمتر است که کشورهای دیگر ۱۵ تا ۲۰ سال از این محصول در خیابان های خود استفاده می کنند.

با این حال در حالی که از سال 78 تا امروز 6 سال می گذرد اما نه بهبودی در کیفیت آسفالت ها حاصل شده و نه شهرداری تهران فکری به حال خیابان ها و بزرگراه ها می کند تا همچنان این مردم باشند که قربانی می شوند.

در هر حال می  توان گفت، یکی از دلایل عمده کیفیت پایین آسفالت معابر شهر تهران استفاده از مواد نامناسب در آسفالت توسط پیمانکاران شهرداری است. پیمانکارانی که هیچ نظارتی در کار آنها صورت نمی گیرد تا اگر هم شهرداری تهران گاهی به فکر تعمیر آسفالت ها بیافتد و برای ان هزینه کند باز هم بعد از مدت کوتاهی به علت کیفیت نامرغوب همان و آش و کاسه برای خیابان های تهران به راه باشد.

از سوی دیگر، مشخص است که برای بهبود وضعیت آسفالت معابر شهر تهران هیچ کار ضربتی انجام نمی شود و در واقع این مساله در اولویت های شهردار تهران نیست.

با این تفاسیر می توان گفت، نگاهی به وضعیت خیابان های تهران نشان میدهد، هر چند سالها است که مدیران شهری تهران با  مشکلاتی برای آسفالت کردن خیابانهای این شهر روبه رو هستند اما  هیچگاه برای رفع آن اقدامی نکرده اند و همواره آسفالت ریخت های فوری و کیفیت نامرغوب آسفالت ها تنها چیزی که نصیب مردم تهران می کند بسته شدن گاه و بیگاه معابر به دلیل تعمیرات بی حاصل است و هزینه های مضاعفی که بر شهرداری تحمیل می شود و هیچ چیز عای  تهرانی ها نمی کند.

باید منتظر ماند و دید بالاخره شهرداری تهران نظارت بر پیمانکاران و کیفیت آسفالت ها را بیشتر می کند یا همجنان خودروهای تهرانی ها باید به جنگ چاله چوله های خیابان ها و معابر برود؟!

کلید واژه ها :
آسفالت ، ترافیک ، ماهی
طبقه بندی محلی خبر :
کشور : ایران
استان :
شهر :
منطقه :
محله :
نظرات :
نظر شما :
نام
ایمیل
نظر شما
یادداشت و گفتگو
آخرین اخبار
Page Generated in 0/1201 sec