شناسه خبر: 17795 | منتشر شده در مورخ: 1393/2/16 | ساعت: 11:27 | گروه: فرهنگستان |
![]() |
اتوبوسها ی گران با کدام امکانات؟! |
به گزارش پام نیوز البته به گفته اعضای شورای شهر، پیشنهاد شهرداری تهران برای افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی حدود پنج تا 10 درصد بیش از مصوبه شورای شهر بود.
در میان قیمتهای مصوبه، طیف کرایه اتوبوس در سال جاری با کارت بلیت از 72 تا 288 تومان و نرخ کرایههای نقدی از 125 تا 375 تومان است.
همچنین، طیف کرایه اتوبوس بخش خصوصی، با کارت بلیت از 252 تا 576 تومان است و در صورت پرداخت نقدی، نرخها از 375 تومان شروع میشود و تا 720 تومان میرسد.
البته اعلام شده که نرخ کرایه تاکسی ها هم از 16 اردیبهشت 20 درصد گران می شود.گرانی که البته از هفته ها قبل اعمال شده است!
با این اوضاع گرانی اما بی دلیل نیست که اکثر پایتخت نشین ها جابه جایی با اتوبوس را ترجیح می دهند.جابه جایی هایی که حالابعد از خصوصی سازی اتوبوس رانی چندان هم ارزان نیست اما در هر حال ارزان تر از تاکسی وخودروهای مسافرکشی شخصی است.
به گزارش شهرخبر، با وجود این گرانی ها اماکه در پی خصوصی سازی ایجاد شده هیچ خدمات جدید و بهتری به شهروندان تهرانی اضافه نشده است.
حتی با الکترونیکی شدن بلیط ها و از انجایی که نرخ بلیط دستی با الکترونیکی 100 تومان تفاوت قیمت دارد، خراب بودن کارت خوانها و گرفتن کرایه نقدی که به معنای 100 تومان گران تر بودن است، مدت هاست که در اتوبوس ها باب شده است.
به این ترتیب، مسافرانی که با استفاده از اتوبوس در مسافتهای کم مجبور هستند 700 تومان بپردازند، ترجیح میدهند از تاکسی استفاده کنندتا هم زودتر به مقصد برسند و هم کمتر له و لورده شوند و این موضوع هدف حمل و نقل عمومی یعنی کاهش آلودگی و ترافیک را زیر سوال میبرد.
از سوی دیگر اتوبوس های فرسوده ، صندلی های ناراحت و دسته های شکسته تنها ارمغان بخش خصوصی برای مردم است و این در حالی است که شورای شهرها می گویند شهرداری تهران ث=قصد گرانی 25 درصدی نرخ اتوبوس ها را داشت!
شاید اگر شهروندان تهرانی ساده از این مسائل نگذرند و در صورت مواجه با موارد تخلف با سامانه 1888 تماس بگیرند و با ذکر مشخصات خودرو و نوع وسیله نقلیه تخلف را گزارش دهند، اوضاع اتوبوس رانی کشور کمی بهتر شود چرا که در جایی که شهرداری کر مردم نیست، مردم باید به فکر خود باشند تا اندازه پولی که می دهند خدمات بگیرند