شناسه خبر: 17175 منتشر شده در مورخ: 1393/1/21 ساعت: 10:28 گروه: فرهنگستان  
روزهای پایانی فروردین آخرین وعده مسولان شهری برای بهره برداری از خط 3
بخش جنوبی طولانی ترین خط مترو خاورمیانه در انتظار بهره برداری

روزهای پایانی فروردین آخرین وعده مسولان شهری برای بهره برداری از خط 3

   
مجری بخش جنوبی خط 3 گفت:عملیات ساخت بخش جنوبی خط 3 مترو به طول 12 کیلومتر از چهارراه ولیعصرعج تا اتوبان آزادگان در جنوب غرب تهران از سال 1386 تا سال 1391 فقط 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

به گزارش پام نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران اسکندری  افزود: خط 3 مترو بزرگترین و طولانی ترین خط ریلی خاورمیانه محسوب می شودکه با 37 کیلومتر طول جنوبی ترین نقطه پایتخت را به شمالی ترین نقطه متصل می کنداین خط در سه فازطراحی شد که  نخست بخش میانی  این خط آذرماه 1391 و حدفاصل ایستگاه چهارراه ولیعصر عج تا ایستگاه شهید بهشتی به طول 7 کیلومتر به بهره برداری رسید و تا چند روز دیگر 12 کیلومتر از این خط که بخش جنوبی ان محسوب میشود به بهره برداری میرسد و یک قدم برای تکمیل طولانی‌ترین و پرمسافر‌ترین خط متروی خاورمیانه به طول 37 کیلومتر نزدیک تر میشویم .


وی افزود:خط 3 مترو تهران به خاطر شاخص های گوناگون و کم نظیر آن ازجمله قرار گرفتن در مسیر شهرهای اقماری و پرتردد مسافر از جنوب به شمال پایتخت و پوشش محلات و مناطقی چون اسماعیل آباد، ابراهیم آباد، یافت آباد، نعمت آباد، جوادیه، مولوی، راه آهن و ...به عنوان یک دستاورد بزرگ مدیریت شهری است .

وی گفت:در ساخت این خط با انجام روش های جدید و توامان با شرایط سخت تحریم ها ساخته شده است، از این جهت این پروژه را می توان به اعتبار ابتکارات و خلاقیت های اجرا شده در شمار مصادیق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری فرزانه انقلاب قلمداد کرد. 

وی با اشاره به اینکه بهره گیری از سه شیوه مختلف حفاری تونل ترانشه باز،اتریشی و مکانیزه، عبور از بافت فرسوده و قدیمی تهران و موانع متعدد تاسیسات فرسوده شهری، ساخت ایستگاه ها واجرای ریل گذاری به موازات پیشرفت دستگاه حفار، عبور دستگاه حفار تونل به فاصله اندک از زیر خط 2 درحال بهره برداری مترو و ده ها مورد دیگر در شمار رکوردها و شاخص های بخش 
جنوبی خط 3 مترو به حساب می آید.

وی افزود:این خط به عنوان اولین خط قطری شبکه مترو بیشترین ایستگاه های تقاطعی را با خطوط 7،6،4،1 و 8 مترو تهران داراست به طوری که در ایستگاه چهارراه ولیعصر عج با خط 4، در ایستگاه میدان ولیعصرعج با خط 6، در ایستگاه شهید بهشتی با خط 1 و در ایستگاه مولوی با خط 7 تقاطع دارد ومی تواند سهم بزرگی را در اتصال خطوط ریلی منسجم و به هم پیوسته درون شهری و مسافرت راحت و آسان شهروندان و بیشترین دسترسی مسافران به تمام خطوط ریلی ایفا کند. 

مجری بخش جنوبی خط 3 مترو تصریح کرد: فاصله متوسط بین ایستگاهی در بخش جنوبی خط ۱۲۰۰ متر است که برای تسهیل در امر دسترسی شهروندان به ایستگاه‌ها برای هر ایستگاه دو ورودی در نظر گرفته شده که در میادین اصلی به ۴ ورودی افزایش یافته است؛ این خط ظرفیت جابجایی روزانه یک میلیون مسافر را داراست که طبعاً ظرفیت کامل موردنظر با پیوستن تدریجی ناوگان به این خط میسر خواهد بود. 

وی خاطرنشان کرد:بخش جنوبی خط 3 مترو به طول 12 کیلومتر در شرایطی آماده بهره برداری است که ایستگاه های منیریه، راه آهن، قلعه مرغی، جوادیه و آزادگان به مسافران سرویس دهی می کنند و قطارها تا زمان تکمیل بخش هایی از ایستگاه های شهرک شریعتی، یافت آباد و نعمت آباد، در این 3 ایستگاه توقف نخواهند داشت. 

استفاده روزانه از مترو در این سال ها با گسترش حمل و نقل ریلی دیگر یک نیاز شد و این شهر زیر زمینی جایگاه ویژه ای در شهر و بین شهروندان پایتخت  پیدا کرده بطوری که در سالهای اخیراحداث سالانه 30 کیلومتر مترویکی از اولویت های شهرداری پایتخت محسوب می شود.

کلید واژه ها :
فروردين ، مسولان شهري ، خط 3
طبقه بندی محلی خبر :
کشور : ایران
استان :
شهر :
منطقه :
محله :
نظرات :
نظر شما :
نام
ایمیل
نظر شما
یادداشت و گفتگو
آخرین اخبار
Page Generated in 0/0351 sec